news

samedi 25 décembre 2010

B-2 Spirit





The origins of the B-2 Spirit back in the late 1970s, when the Pentagon became interested in stealth technology. The manufacturer Northrop then working on a secretproject called Tacit Blue stealth bomber, while Lockheed was developing its next projectHave Blue, which lead a few years later the F-117 Nighthawk.
In September 1980, shortly after coming to power of the Reagan administration, thePentagon chose Northrop, in partnership with Boeing for the development of anadvanced stealth bomber project, under the codename ATB: Advanced TechnologyBomber. The flying wing concept seemed to be most appropriate to reduce the radar signature of an aircraft, and Northrop had already experience in this field with theNorthrop N-1M N-9M and YB-35 in the 1940s.

The development of the aircraft was in great secrecy until 1988. Northrop and thePentagon being legally obliged to disclose the development of a large project, they published the fewest details possible. Funding for the ATB was designated as the code name "Aurora". Finally, in November 1988, 1 AV-1 prototype made its first taxi in front ofan audience held at bay, July 17, 1989 followed the first test flight at Edwards Air Force Base AFB, California.

The B-2 Spirit is a large flying wing-shaped "W"without any vertical surface orcompletely flat. Aerodynamic instability making it impossible to fly manually, it comes with electronic assistance with 4 redundant circuits. Its structure is composed of 80%composite materials, including titanium, carbon and epoxy. The reactors are deeplyembedded in the structure to reduce the infrared signature of the exhaust gases, andacid is injected at the rear of the nozzles to prevent formation of condensation trails. Thedark paint used contributes to stealth through absorption properties of radar andinfrared emissions. In addition, the number of rivets and access panels was minimizedin order to limit the roughness detectable by radar. However, defects stealth werediscovered in 1991, vis-à-vis ground radar last generation, and some Russian missileslike the SA-10 Grumble and SA-12 Gladiator.

The B-2 is able to perform strategic bombing missions conventional or nuclear capable of carrying up to 22 680 kg of weapons in its two side compartments, possibly mountedon rotary launchers. It can deliver a wide range of conventional bombs, guided orsmooth (eg 80 Mk.82 bombs) and cruise missiles. It can also carry up to 16 nuclear warheads: B83 bombs (up to 1.2 megatons), B61 (up to several hundred kilotons) and B61-11 missiles.

The cockpit accommodates a pilot and copilot sitting on ACES II ejection seats and canaccommodate a third crew member on long missions. The Spirit has a reputation ofnice to drive unit, and is particularly responsive to increased engine thrust, with itsminimum drag. Its range of around 12,000 km without refueling, it can reach literallyanywhere in the globe in a refueling mission.

However, when the ATB program initially provided for a control of 132 devices, the exorbitant cost of developing the B-2 has prompted Congress to revise drastically thevolume down, especially after the collapse of the Soviet Union. Currently, 21 aircraft arein operational service for annual maintenance budget of $ 700 million. In total, the B-2program has cost U.S. 44.78 billion dollars, a price of $ 2.13 billion (2 to 3 times itsweight in gold). No production of additional B-2 is planned.


Technical Data

Version: B-2A Spirit
Engine: 4 General Electric F118-GE-110
Power: 4x 8600 kgp
Wingspan: 52.43 m
Overall length: 21.03 m
Ground clearance: 5.18 m
Wing area: 465.50 
Empty weight: 79 380 kg
Maximum: 170 200 kg
Ceiling: 20,000 m
Range: 12 000 km
Maximum speed: 1010 km / h
Crew: 2 pilots








Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire